Reklam sektörünün günümüzde geldiği noktaya baktığımızda pek çok farklı türevine rastlayabiliyoruz. Eskiden fazlasıyla tekdüze bir gidişat gözlemlense de günümüz şartlarında outdoor indoor tasarım ile bunun dışına çıkılabiliyor. Markanızı hiç tahmin etmeyeceğiniz noktalarda ve tahmininizin çok üzerinde kitlelere çok uygun ve etkili bir biçimde duyurmanız mümkün kılınabiliyor. Bunu tabii ki sağlayan en önemli kriter yapılan tasarımlar, etkileyici bir reklam metni ve slogandan geçiyor. Tasarımsal açıdan kusursuz bir reklamın hedef kitleniz dışında bile pozitif bir algı uyandıracağından emin olabilirsiniz.
Direkt olarak İzmir Medya Teknoloji A.Ş tarafından üstlenilen outdoor ve indoor reklamlara bakıldığında tamamıyla kalite standardına yönelimin olduğu anlaşılıyor. Reklam türü olarak outdoor dış mekân reklam tasarımlarını kapsarken, indoor ise iç mekân reklam tasarımlarını kapsıyor. Örneğin bir otobüs giydirme uygulamasıyla beraber outdoor reklamınızı şehrin birçok noktasında çok sayıda insanın görebileceği şekilde yapabilmeniz mümkündür. Yine indoor reklam olarak bir restoranın menüsünde yer alan kurumsal kimliğinize uygun tanıtımınız örnek gösterilebilir.
Artık sadece büyük ölçekli firmalarla sınırlı olmayan ve aynı zamanda küçük ölçekli firmalarda dahi çok etkili bir reklam türüne dönüşen outdoor ve indoor pazarlama enstrümanları tasarımla direkt olarak bağdaştırılabilir. Çünkü bir reklamın kullanıcı üzerinde pozitif bir etki yaratabilmesi için bazı etkenlerin sağlanmış olması gerek. Tasarım ise bu etkenler arasında ciddi bir öneme sahiptir. Grafik tasarım için doğru adımı atmak reklamın amacına ulaşmasında en önemli faktör olarak düşünülebilir.