SİZİ ARAYALIM

Basın Danışmanlığı

Özel şirketler ve kamu kurumları basın danışmanlarına ihtiyaç duyarlar. Çünkü, marka ve medya arasındaki köprü basın danışmanlarıdır. Basın danışmanları, bağlı olduğu kurum ile medya arasındaki ilişkileri derlemek, basın bültenleri hazırlamak ve sunmak, Şirketin kamu ile ilgili durumlarını kontrol altına alıp çıkabilecek herhangi bir krizi yönetmek veya krizi fırsata çevirmek gibi görevlere sahiptir. Kurumun yaptığı işleri, yenilikleri ve politik duruşunun medyadaki görünümü hakkında analizler ve raporlar hazırlar, şirketin marka değerini yükseltmek için çalışmalar yapar.

 

Basın danışmanlığı biraz geri planda kalıyor olsa da aslında şirketlerin stratejik açıdan en değerli atılımlarından birisi olarak görülebilir. Özellikle sektöründe başarılı olmuş firmaların ve markaların bu alanda yaptıkları çalışmaları görmezden gelmemek gerekiyor. Son dönemlerde ülke gündeminde fazlasıyla hareketli süreçler yaşanıyor ve bazı markalar bunların tümüne hızlı bir biçimde dahil olabiliyor. İşte bu basın danışmanlığının ne kadar etkili bir PR aracı olduğunu ve markaya neler katabileceğini gösteren yegane unsurdur.

Eğer müşterilerinizle ya da hedef kitlenizle güçlü bağlara sahip bir iletişim kurmak istiyorsanız bunun için en önemli faktörlerin başında basın ve halkla ilişkiler geliyor. Güçlü bağları oluşturmak adına iletişim dilinin kitleye göre seçilmiş olması ve aynı zamanda kitlenin hassasiyetleri, duygusal durumları ve olaylara hangi ölçekten baktıkları analiz edilmelidir. İzmir Medya Teknoloji A.Ş tarafından markanız için görevlendirilen basın danışmanı özellikle toplumsal olaylara, dünya gündemine, ülke gündemine ve yaşanan gelişmelere adapte olmaktadır.

 

Bunlara bağlı olarak da markanın nasıl bir konum alacağı, stratejisini hangi noktada tutacağı, kamuyla iç içe bir pozisyonda yer alıp almaması gerektiğini belirleyen profesyonel kişilerdir. Böylece markanız için hazırlanmış olan bültenler, yenilikler ve gelişmeler özelinde yapılan duyurular, açıklamalar, haberler ve röportajlar tümüyle kontrol altında olmuş olur. Özellikle uzman bir basın danışmanı ile çalışmak tüm bu fırsatları değerlendirmek ya da krizleri fırsata çevirmenin en bariz yoludur.

Halkla İlişkilerin En Önemli Yönü

Halkla ilişkiler alanında pek çok farklı kriterden söz etmek mümkün iken reklam ve pazarlamanın altın kurallarından birisi de iletişim organlarını iyi kullanmaktan geçer. PR çalışmaları özelinde marka için yapılıyor olsa da aslında nihai amaca bakıldığında müşteriler, potansiyel müşteriler ve hedef kitle baz alınmaktadır. İşte bu yüzden İzmir Medya basın danışmanlığı hizmeti ile daha etkin bir iletişim kurmak, daha aktif bir biçimde medyada yer almak ve doğru konumlanmak mümkün olabilir.

media-interview-conept-group-journalists-holdig-microphone-interviewing-vip_12892-44

Bir basın danışmanı; medyayı, ülkedeki ve dünyadaki güncel konuları takip etmeli aynı zamanda bağlı olduğu kurumun halkla ilişkiler kampanyalarını yönetip medya ilişkilerinin nasıl ele alacağı konusunda yöneticilere danışmanlık yapmalıdır.

Basın danışmanlığı kurumun marka bilinirliği ve kurumsal kimliğin güçlenmesi açısından oldukça önem kazanan bir hizmettir. Nitekim şirketler, insanların ihtiyaçları doğrultusunda üretim yapar ya da hizmetlerini sunar. Basın danışmanı, medya aracılığı ile şirketin kamu üzerindeki etkisini ve bilinirliğini arttırmak için çalışır, yaptığı çalışmaları analiz eder ve raporlar.

Kurumsal kimlik söz konusu olduğunda da bu gibi detaylar en önemli ayrıntılara dönüşmektedir. Marka bilinirliğini arttırmak üzerine yapılan tüm çalışmalarda kamuoyunun tepkisi önemli bir kriter olarak düşünülmelidir. İşte bunu ölçümleyen, analiz eden ve elde edilecek verilere ulaşılmasını sağlayan kişiye basın danışmanı demek mümkündür. Yalnızca medya ve internet araçlarını kullanarak müşteriyle nasıl iletişime geçileceği değil, markanın genel tavrı, duruşu ve imajı için de olmazsa olmazlar arasındadır.

Basın danışmanlığı, kurumun marka bilinirliği ve kurumsal kimliğin güçlenmesi açısından oldukça önem kazanan bir hizmettir. Nitekim şirketler insanların ihtiyaçları doğrultusunda üretim yapar ya da hizmetlerini sunar. Basın danışmanı medya aracılığı ile şirketin kamu üzerindeki etkisini ve bilinirliğini arttırmak için çalışır, yaptığı çalışmaları analiz eder ve raporlar. İzmir Medya basın danışmanlığı hizmetiyle şimdiye dek onlarca farklı firmayı pek çok açıdan pozitif bir noktaya taşımayı başarmıştır. Referanslar arasında bu kadar fazla alternatif olması ise reklamcılığın, pazarlamanın ve PR çalışmalarının bu noktada ne kadar önemli olduğunu kanıtlayabiliyor. Daha fazla müşteriye doğru şekilde ulaşmak her zaman için en önemli faktör olarak görülmektedir. Dolayısıyla hem iletişim şeklinizin hem de müşterilerde yaratılacak imajın ve kamuoyu üzerindeki etkinin mimarı basın danışmanlarıdır.

closeup-shot-several-newspapers-stacked-top-each-other_181624-16474

Basın Danışmanlığı İle Marka Bilinirliğini Arttırmak

Basın danışmanlarının en önemli yeteneklerinden birisi güncel kalmasıdır. Çünkü her gün dünyada çok sayıda olay ve bu olayların sonuçlarıyla bağlantılı olarak farklı bir algı oluşabiliyor. Bu algıyı yönetebilmek ve doğru şekilde hamleler yaparak markaya değer kazandırmak işin merkezinde yer alır. Her zaman dünya basınında ve yerel basında gelişmeleri takip etmeli ve sorunsuz bir kampanya geçişi için ne gibi taktikler uygulanacağını belirlemek zorundadır.

 

İzmir Medya basın danışmanı olarak size tahsis edeceği, alanında uzman ve tecrübesiyle pek çok markaya yol göstermiş ekiple birlikte diğer ihtiyaçlarınız için de profesyonel çözümler sunabiliyor. Prodüksiyon ve danışmanlık alanlarında tüm ihtiyaçlarınıza cevap verebiliyor olması ise markanızın değerini ortaya çıkaracak bir faktöre dönüşüyor. Sadece medya aracılığıyla yapılacak olan duyurular, haberler, başlatılacak reklam kampanyaları ile sınırlı olmayan bir hizmet olması sebebiyle artı yönde bir gelişim kaydedileceğinden şüpheniz olmasın. Şirket ve kamuoyu arasındaki en önemli iletişim köprüsünün basın danışmanlığı hizmeti ile mümkün olacağı asla unutulmamalıdır.

Basın ve Medya Danışmanlığı Nedir?

Kişilerin ya da firmaların kamu nezdinde doğru imajın basın aracılığı ile oluşturulması anlamına gelmektedir.

Basın ve Medya Danışmanı Ne İş Yapar?

Firmanın ya da kişinin basındaki temsilciliğini , basın bağlantılarını sağlamaktadır. Medya danışmanları basın bülteni hazırlar, medya-kurum-kamu arasındaki iletişimi sağlamaktadır.

Sorularınız mı var? Detaylı bilgi için...
Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak ya da projeleriniz için bize ulaşın.

♫ ♩
♯ ♪
Call Now Button